tisdag 15 mars 2011

Avocadogucka och surdegsknäcke

Eftermiddagens mellanmål var enkelt men riktigt gott.
Mosad avokado med lite citron, finhackad rödlök och en halv nypa salt är aldrig fel.

En av mina kursare tipsade om ett knäckebröd som hon och hennes sambo fastnat för. Självklart var jag också tvungen att testa. Fäbodknäcke från Leksandsbröd är ett smakrikt surdegsknäckebröd. Ganska mörkt och välgräddat och väldigt sprött och gott. Jag tycker det är fantastiskt gott med bara lite smör och skivad tomat på men nu var jag lite hungrigare och då fick det bli avocadogucka istället.

Med ett glas mjölk och ett äpple blev det ett alldeles perfekt mellanmål.





1 kommentar:

  1. Fäboknäcke är det godaste knäckebrödet!! Ska nog unna mig att köpa det någon dag och ha de där goda påläggen på också :)

    SvaraRadera