lördag 5 mars 2011

Låt mig presentera Stirr

När min svärmor hälsar på händer det alltsomoftast att hon plötsligt står med någon pryttel i handen och en förbryllad min "Vad i allsindar använder du denna till". Tänkte att jag kunde ta och presentera en och annan nödvändig och inte fullt lika nödvändig mojäng från mitt kök här i bloggen.

Och jag börjar med min automatiska omrörare

Denna manick har blivit en riktig kompis sedan jag fick honom i julklapp av finaste mannen. Stirr heter den, från uutensil.com.
Vad gör då denna trebente manick som är så bra? Jo, med ett lätt tryck på toppen börjar den rotera runt och passar således alldeles utmärkt i en såskastrull, soppa eller annat som kräver omrörning under lång tid. Ingen risk att mjölken bränns vid då man kokar varm choklad eller mannagrynsgröt. Likdant använder jag den ibland om jag snabbt ska kyla av i vattenbad Efter uträttat värv tar man lätt av benen och diskar.
Finns att köpa på t.ex. Smarta Saker eller Plusvardag

Stirr in action

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar