torsdag 3 mars 2011

Storhandling idag

När jag tittar in i kylen ikväll känner jag mig riktigt rik. Hittade så mycket bra kött till bra priser så nu räcker det ett bra tag. Jag älskar "kort datum"-boxen på Coop Extra. De har oftast större partier med kött som de sänker rejält när utgångsdatum närmar sig. Idag fyndade jag benfria fläskkotletter för 29,90 kr/kg och - lycka och glädje - 1,5 kg benfri högrev för knappt 45 kronor. 1 kilo frysta kycklingklubbor för 14,90 åkte också ner i vagnen. Medlemspriser på svensk nötfärs och svensk benfri fläskkarré gav mig ytterligare 5 kg kött för 200 kr. Sådant gillar jag.
Nu ska här göras pannbiffar, stekas tacofärs och tillverkas kebabstrimlor av köttfärsen. Fläskkarrén ska få äran att bli pulled pork - har en klar känsla av att fröken A (7 år och köttätare) kommer älska det. Fläskkotletterna är redan stekta och till stor del uppätna och kycklingen väntar på sin tur i frysen.
När barnen lagt sig ska jag tänka efter riktigt noga vad jag ska göra med min högrev :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar