måndag 7 mars 2011

Matlåda på 2,5 minut

"Flied lice"

Måndagmorgon. Bråttom, bråttom, bråttom till skolan.
Inser precis när jag är på väg ut genom dörren att jag inte har gjort någon lunch att ta med.
En snabb titt i kylen avslöjade en påse kokt ris men inget annat som kunde tas med på en gång. Visst minns man ungdomens ris med sojasås enbart (det är inte första gången jag pluggar...) men lite roligare än så vill man ha.
Så jag slängde i en halv lök i stekpannan och en näve sockerärtor. Efter en minut åkte riset i tillsammans med lite chili och vitlök. Ytterligare en minut senare knäckte jag i ett ägg och rörde om några sekunder. Lite chilisås och sesamfrön och voila - lunchlåda på nolltid...


2 kommentarer:

  1. Inte dåligt!! Och den här bloggen hade jag helt missat! Trodde du helt slutat blogga, MEN så fel jag hade! Nu ska här läsas ikapp. Snygg layout också. Jag har bara lite svårt att läsa texten... men det kanske är för ljust i köket ;-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det trodde jag också - att jag slutat blogga alltså :-) Men plötsligt var suget oövervinnerligt igen. Kände också att det skulle vara roligt att ha en mer renodlad matblogg där jag kan lägga in både recept och svara på frågor och tipsa om olika saker. Får se vad den utvecklas till... Så istället för ingen blogg har jag nu två som jag använder. Oupps!!!

    Nu har jag fixat till texten också. Såg själv att den var svårläst men hade inte riktigt tagit mig tid att fixa det. Tack för spark i baken.
    Kram

    SvaraRadera